24.9.13

From Pagoh, Johor- Cameron - Rantau Panjang - Kuala Terengganu

Assalamualaikum..lama rasanya saya tak menjenguk blog saya yg dah bersawang nih..I think this the only time I have to spend with my blog..

~bergambar beramai2 sebelum pulang~
Just wanna to update about myself..last week got extra holiday of Malaysia Day, my school had a trip from Pagoh , Johor to Cameron Highlands on Saturday night..I brought my family, four of us, together with 20 pupils plus teachers went there by bus..that was every year programme for year six pupils after UPSR...hmmm..my eldest daughter sebelum tu hari2 dlm seminggu asyik tanya bila nak naik bas..akhirnya tercapai lah hajat dia last week..




~ si tomei ummi yg mengantuk~
~bargambar bersama my girls~

~ dalam bas kecil ke ladang teh Sungei Palas~

Jgn tak tahu I brought my little one to the trip..sampai Cameron subuh2 yg so cold tu, dia boleh muntah dlm bas..waaa...follow ummi punya pattern zmn kekanak dulu..hehehe...syukurlah time tu semua org turun gi solat subuh, saya je tunggu my hubby dlm bas utk ambil turn..si kkk tidoq dgn nyenyknya tak sadar khabar....



~ gelagat dua beradik dalam bas~
~anak2 murid bergambar bersama di Rose Valley~
kalu nak cerita trip kat org mcm tak caya je..pg tu jenjaln kat Cameron..gi Sg Palas tengok ladang teh..naik bas nya tu lalu lereng dgn selisih kenderaan lg memg mengecutkn perut saya..huhu..then g Rose Valley..dh nmyna bw ank murid, haruslh ada yg kena ngekor mn cikgu2 pergi..ye dak..hehe...hbs jln kul 2 chek in apartment...ptg jenjln kat pasar malam Brinchang..saya x turun coz baby tido n hujan agk lebat..the next morning, Sunday, we were leaving to Kelantan which took 7 hours to arrive Rantau Panjang..x byk pun membeli coz ms yg amt mencemburui..then 5.30 pm kitaorg gerak ke Kuala Terengganu....sampai hotel kul 12.00 mlm..sgt meletihkn..itupun ada kwn2 yg sempat gi jenjalan kat tapak ekspo berdekatan hotel tu..saya awal2 lg dh surrender..
 
~ anak sulung dgn kakak angkat naik tram di TTI~

~ ini jer gambar one family yg dpt snap ~

Esok pg, Monday (Hari Malaysia) we all gi visit Tmn Tamadun Islam..bolehla jenjalan kat situ tgk pattern2 masjid..and ada pasport nak masuk..(pasport nye hanya availabe dekat situ shj) ... harga tiket dah naik sket dari RM10 dua tahun lepas ke RM12 for adult.. then took pictures around MAsjid Kristal..tp yg tak best sepanjang trip ni..anak saya yg sulung tu asyik berjalan dgn kakak2 angkatnye..jd x banyak gambo dgn dia..tahu2 dh hilang...then gi pasar payang, kampung keropok losong....tepi jalan jer kitaorg borong sampai penuh bas..hehehe..last place Arfa Batik..boleh cuci mata jelah..nak beli wawaiwu...kering poket tgk rege ribu2..ratus2 just utk size knk2 shj pun..

~lovely hubby yg sgt memahami~

Then pukul 4 ptg bertolak ke Johor and sampai pukul 2 pagi..esoknya Selasa kena gi sekolah mcm biasa lah..hahaha..boleh tercabut kaki dibuatnya...Apapun, saya enjoy this trip dgn husband yg sporting...thanks my dear....pd kwn2 yg seangkatan bawa anak2 kecil ang yg pergi single aje..saya sgt berterima kasih atas bantuan tolong jagakan anak2 saya and tak lupa anak2 murid yg dikasihi..cikgu sangat berterima kasih....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...